Korea Płd.: ok. 300 młodych Chińczyków wzięło udział w spotkaniu z papieżem
kg (KAI/AsiaNews) / Seul / KAI
KOREA.NET/foter.com
Prawie 300 młodych mieszkańców Chińskiej Republiki Ludowej wzięło udział we Mszy św. pod przewodnictwem papieża Franciszka w południowokoreańskim Haemi na zakończenie VI Azjatyckich Dni Młodzieży. Mimo różnorakich przeszkód, stawianych im przez władze, młodym ludziom udało się stworzyć, za pośrednictwem internetowych portali społecznościowych, grupy, które wyjechały oddzielnie do Korei na spotkanie z Ojcem Świętym i z rówieśnikami z innych krajów.
Włoska agencja misyjna AsiaNews podała, powołując się na własne źródła, że młodzi Chińczycy uzyskali zgodę na wyjazd w małych grupkach, liczących nie więcej niż trzy osoby, przy czym wszystkie były zaopatrzone w wizy turystyczne. Po przybyciu na Półwysep Koreański połączyli się i wspólnie wzięli udział w Dniach Młodzieży, starając się jednak nie rzucać się zanadto w oczy.
Już wcześniej bowiem władze chińskie zablokowały, a nawet aresztowały kilku członków większej grupy, liczącej prawie 80 młodych ludzi, którzy próbowali razem opuścić Pekin.
Jeden z uczestników tego udanego wyjazdu przybył do Korei wraz z dwoma przyjaciółmi klerykami. Inny powiedział AsiaNews jeszcze przed Mszą kończącą Dni: „Jesteśmy przeszczęśliwi i nie boimy się. Byliśmy sprytni i dotychczas wszystko szło dobrze. Jestem pewien, że błogosławieństwo, jakiego Franciszek udzieli nam pod koniec Mszy, będzie nas chroniło w drodze powrotnej”.
Papież: Niech przykład bł. José Hernándeza pomoże nam troszczyć się o tych, którzy cierpią
st, tom (KAI) / Watykan
Grzegorz Gałązka
Niech przykład bł. José Hernándeza pomoże nam troszczyć się o tych, którzy cierpią na ciele i na duchu - zachęcił Franciszek przemawiając po modlitwie Regina Coeli w Watykanie.
Chiny: Kościół katolicki – zarys dziejów i dzień dzisiejszy
2024-05-24 16:44
kg/KAI
Adobe Stock
Od 2008 roku 24 maja obchodzony jest Światowy Dzień Modlitwy za Kościół w Chinach, ustanowiony rok wcześniej przez Benedykta XVI. Od 1949, czyli od objęcia tam władzy przez komunistów, Kościół istnieje tam w dwóch postaciach: jako "oficjalny", poddany całkowitej kontroli ze strony państwa i który jeszcze stosunkowo do niedawna nie utrzymywał formalnie żadnych więzi z papieżem i Stolicą Apostolską, oraz "nieoficjalny" czy "podziemny", który starał się, na miarę swych możliwości, zachować wierność Biskupowi Rzymu i Kościołowi powszechnemu.