Organizacja Narodów Zjednoczonych ostrzega przed klęską głodu w Burkina Faso, północno-wschodniej Nigerii, Południowym Sudanie oraz w Jemenie. Część tych społeczeństw jest już w krytycznej sytuacji, poinformowały w Rzymie Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa FAO oraz Światowy Program Żywnościowy WFP. Potęgujące się konflikty oraz dalsze ograniczenia dostępu pomocy humanitarnej mogą mieć katastrofalne skutki.
Dotkliwy głód grozi także 16 innym krajom. Po raz kolejny globalny brak bezpieczeństwa żywnościowego doszedł do wysokiego poziomu, alarmują ONZ-owskie organizacje. Jako powody wymieniono „toksyczną kombinację” konfliktów, spowolnienie gospodarki, ekstremalne warunki pogodowe oraz pandemię COVID-19, która nadal powoduje niedobory w zaopatrzeniu ludności.
Dyrektorka WFP Margot van der Velden powiedziała, że wszystkie te czynniki prowadzą do katastrofy. Świat ponownie stoi w obliczu klęski głodu w czterech różnych regionach jednocześnie. "Jeśli będziemy czekali, czy oczekiwania się potwierdzą, ci ludzie już umrą. Na przykład w Somalii w 2011 r. głód pochłonął 260 000 istnień ludzkich. Klęska głodu została ogłoszona w lipcu, ale większość ludzi zmarła do końca maja”, stwierdziła van der Velden i dodała: „Nie możemy pozwolić, aby to się powtórzyło”.
„Heri wenye rehema!” – tak nazywa się hymn Światowych Dni Młodzieży w Krakowie 2016 w języku suahili. Specjalne wersję utworu przygotowali i wykonali młodzi ludzie z parafii w Bielanach, dekanatu jawiszowickiego i Żywca w diecezji bielsko-żywieckiej.
Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Bóg w dom – pokój w dom
2025-06-30 14:05
Ks. Mariusz Rosik
meczennicy.franciszkanie.pl
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.