Prezydent Palestyny u papieża: trzeba wznowić bezpośredni dialog między Izraelczykami i Palestyńczykami
pb (KAI) / Watykan
Papież Franciszek przyjął dziś w Watykanie prezydenta Państwa Palestyńskiego Mahmuda Abbasa. Rozmawiał on także z sekretarzem stanu Stolicy Apostolskiej kard. Pietro Parolinem i sekretarzem ds. relacji z państwami abp. Paulem Gallagherem.
Watykański komunikat po wizycie Abbasa informuje, że mowa była m.in. o potrzebie wspierania międzyludzkiego braterstwa i pokojowego współżycia między różnymi religiami. Odnośnie do pokoju między Izraelczykami i Palestyńczykami wskazano na absolutną konieczność wznowienia bezpośredniego dialogu, aby osiągnąć rozwiązanie w postaci dwóch państw, także z pomocą bardziej energicznego zaangażowania wspólnoty międzynarodowej.
Podkreślono również, że Jerozolima powinna być uznana przez wszystkich za miejsce spotkania, a nie konfliktu i że zachowanie tożsamości i uniwersalnej wartości świętego miasta trzech religii Abrahamowych winno być zapewnione także poprzez „specjalny status gwarantowany międzynarodowo”.
Mówiono też o pilnej potrzebie pracy na rzecz pokoju, unikając użycia broni oraz zwalczając wszelkie formy ekstremizmu i fundamentalizmu.
Abp B. Auza do Rady Bezpieczeństwa ONZ: w sprawie palestyńskiej trzeba przejść od słów do czynów
(KAI/VaticanNews) / Nowy Jork
wikipedia.org
Otwarta debata na temat sytuacji w Palestynie nie może skończyć się zaledwie na powtarzaniu dobrze znanych faktów i komentowaniu komplikacji i przeszkód, ale musi prowadzić do działania.
Jasna Góra: zaproszenie na uroczystość Królowej Polski
2024-04-29 12:48
BP @JasnaGóraNews/KAI
Karol Porwich/Niedziela
Na Maryję jako tę, która jest doskonale wolną, bo doskonale kochającą, wolną od grzechu wskazuje o. Samuel Pacholski. Przeor Jasnej Góry zaprasza na uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski 3 maja. Podkreśla, że Jasna Góra jest miejscem, które rodzi nas do wiary, daje nadzieję, uczy miłości, a o tym świadczą ścieżki wydeptane przez miliony pielgrzymów. Zachęca, by pozwolić się wprowadzać Maryi w przestrzeń, w której uczymy się ufać Bogu i „wierzymy, że w oparciu o tę ufność nie ma dla nas śmiertelnych zagrożeń, śmiertelnych zagrożeń dla naszej wolności”.